
En 32-årig mand er sigtet i en sag, hvor han ifølge Syd- og Sønderjyllands Politi truede beboere ved en adresse i Tønder Kommune med at sætte ild til deres hus.
Politiet modtog anmeldelsen torsdag klokken 12.27 om en mand, der opførte sig særdeles truende.
Ifølge politiets oplysninger havde manden hældt benzin ud på trappen til en bolig og fremsat verbale trusler mod beboerne om at antænde huset.
Anholdt på stedet
Da en patrulje kort efter ankom til adressen, fandt betjentene den 32-årige siddende på trappen.
Politiet vurderede, at manden var påvirket af alkohol, og han blev anholdt uden yderligere dramatik.
Syd- og Sønderjyllands Politi oplyser samtidig, at den mistænkte og husets beboere ikke kendte hinanden på forhånd.
Ingen grundlovsforhør
Efter anholdelsen blev det overvejet, om den 32-årige skulle fremstilles i grundlovsforhør.
Fredag formiddag oplyser Syd- og Sønderjyllands Politi imidlertid, at det ikke bliver tilfældet.
– “Den 32-årige mand fremstilles ikke i grundlovsforhør i dag. Episoden skete på en adresse i Tønder Kommune,” lyder den seneste myndighedsmeddelelse fra politikredsen.
Politiet har på nuværende tidspunkt ikke oplyst, hvad der videre skal ske i sagen, eller hvilke konkrete sigtelser den 32-årige står overfor.





