
Efter tre sæsoner i TM Tønder har Kasper Skov valgt at sætte punktum for sin håndboldkarriere. Beslutningen kommer efter længere overvejelser, og den betyder samtidig afslutningen på samarbejdet mellem klubben og den rutinerede venstre fløj.
TM Tønder må fremover undvære en af holdets markante profiler. Fra 1. juni ophører samarbejdet mellem klubben og Kasper Skov, efter spilleren selv har ønsket at blive løst fra sin kontrakt.
Kasper Skov kom til TM Tønder fra Give HK før sæsonen 2023/2024 og har siden udviklet sig til en vigtig del af holdet. Derfor kom ønsket om at stoppe også som en skuffelse i klubben.
Sportschef Steen Thomsen lægger ikke skjul på, at man gerne havde set den dygtige fløjspiller fortsætte.
“Kasper kom til klubben fra Give HK op til sæsonen 2023/2024 og har i TM Tønder udviklet sig til en af rækkens bedre spillere på sin position. Derfor var det også en stor glæde, at vi tidligere på sæsonen fik en kontraktforlængelse på yderligere to år på plads.”
Klubben forsøgte at finde en løsning
Ifølge sportschefen gjorde klubben flere forsøg på at fastholde spilleren, efter at Kasper Skov i slutningen af april meddelte, at han ønskede at forlade klubben.
“Kasper tilkendegav ultimo april, at han ønskede at blive løst fra sin kontrakt. Det har vi haft en del korrespondance med Kasper om, herunder især signalet overfor bl.a. holdkammerater, sponsorer og vores fælles mål.”
TM Tønder præsenterede flere muligheder for at få samarbejdet til at fortsætte, men uden resultat.“Disse løsninger har Kasper ikke ønsket at tage imod, ligesom han har været ret insisterende på, at han ønskede at blive løst fra sin kontrakt. Henset hertil har vi desværre ikke set en anden løsning end at indgå en aftale om, at samarbejdet ophører, hvor vi samtidig har vist forståelse for hans ønske om at bruge mere tid sammen med familien.” lyder det i den udsendte pressemeddelelse.
Familien får førsteprioritet
For Kasper Skov har beslutningen været svær, men nødvendig. Efter mange år med håndbold på højt niveau føler han, at tiden er inde til at prioritere livet uden for banen.
“Efter mange overvejelser har jeg besluttet, at tiden er kommet til at sætte punktum for min håndboldkarriere. Når denne sæson er slut, stopper jeg som spiller i TM Tønder, og det har bestemt ikke været en nem beslutning.” fortæller Kasper Skov.
Han peger også på, at sporten har fyldt en stor del af hans liv, men også krævet store ofre.
“Håndbolden har fyldt en stor del af mit liv gennem mange år, og sporten har givet mig utallige oplevelser, stærke relationer og mange gode minder. Håndbold på højt niveau kræver meget – både fysisk og mentalt – og det kræver også mange timer væk fra dem, der betyder allermest.”
En kommende familieforøgelse har været afgørende for beslutningen.
Tak til klubben og fansene
Selvom håndboldkarrieren nu slutter, ser Kasper Skov tilbage på årene i Tønder med stor taknemmelighed.
“Jeg vil gerne sende en stor tak til TM Tønder for tilliden og muligheden for at repræsentere klubben. Tak til mine holdkammerater, trænere, frivillige og alle omkring klubben, som hver dag gør en forskel.” og tilføjer “Det har været en fornøjelse at spille foran jer og mærke den opbakning, I har givet holdet gennem årene.”
Hos TM Tønder understreger Steen Thomsen, at klubben kommer til at savne spilleren både sportsligt og menneskeligt.
“Vi vil derfor gerne takke Kasper for nogle gode år i TM Tønder og ønske ham alt mulig held og lykke i det næste kapitel af livet.”
Dermed slutter et treårigt kapitel i Tønder for Kasper Skov, som fremover vil rette fokus mod familien. Håndbolden slipper han dog ikke helt.
“Jeg glæder mig nu til et nyt kapitel i livet med fokus på familien, men jeg vil altid følge TM Tønder og håndbolden med stor interesse.”






