
Bilister, der tirsdag formiddag passerede Plantagevej i Tønder, blev mødt af politiet, som havde etableret en kontrol på strækningen.
Kontrollen vakte opmærksomhed blandt flere borgere, der undrede sig over den synlige politiindsats. Ifølge politiet var formålet at forebygge spiritus- og narkokørsel blandt unge trafikanter i en periode, hvor mange deltager i sommerens fester og sociale arrangementer.
Politiet oplyser, at man i disse dage har et særligt fokus på trafiksikkerheden og ønsker at sikre, at unge ikke sætter sig bag rattet påvirket af alkohol eller euforiserende stoffer.
“Vi vil gerne sikre os, at de unge ikke har stoffer eller alkohol i blodet nu her i disse dage, hvor mange fester,” lyder forklaringen fra politiet om baggrunden for kontrollen.
Sommerperioden er traditionelt en tid, hvor der afholdes mange arrangementer og fester, og derfor øger politiet ofte indsatsen på vejene for at forebygge ulykker og farlige situationer i trafikken.
Kontrollen på Plantagevej er en del af denne forebyggende indsats, der skal bidrage til at skabe tryghed for både bilister, cyklister og øvrige trafikanter i området. Om kontrollen førte til sigtelser eller andre reaktioner, er der endnu ikke oplyst noget om.





