Populær fløjspiller takker af: Nikolai Aleksandrovietz forlader TM Tønder til sommer

Når den nuværende sæson fløjtes af, bliver det samtidig et farvel til en af de markante profiler i TM Tønder. Højrefløjen Nikolai Aleksandrovietz og klubben stopper samarbejdet efter to begivenhedsrige år, da parterne ikke har kunnet nå til enighed om en ny aftale.

Det er en spiller med både fart i fødderne og et stort vindergen, som TM Tønder skal tage afsked med efter sæsonen 2025/2026. Nikolai Aleksandrovietz kom til klubben fra HC Odense før sidste sæson, og han har siden da sat et solidt aftryk på holdet – både på og uden for banen.

Sportschef: Han har lagt lag på sit spil

Sportschef Steen Thomsen lægger ikke skjul på, at Nikolai har været en vigtig brik i klubbens udvikling. Han fremhæver især fløjspillerens evne til at forbedre sit defensive spil og hans konstante vilje til at vinde.

Ifølge sportschefen har Nikolai på alle måder levet op til de forventninger, man havde ved hans ankomst. Han bliver beskrevet som en spiller, der altid giver sig 100 procent for sine holdkammerater, og som med sin verbale tilstedeværelse har været en vigtig figur i omklædningsrummet. Steen Thomsen sender derfor en stor tak for indsatsen og ønsker Nikolai alt det bedste i hans videre karriere.

En svær afsked med en unik klub

For Nikolai Aleksandrovietz selv er det en vemodig beslutning. Han fortæller, at han har været i dialog med klubben om en forlængelse siden sommer, og at ønsket om at fortsætte var stort fra begge sider. Desværre lykkedes det ikke at lande en aftale, som begge parter kunne se sig selv i.

Nikolai understreger dog, at TM Tønder altid vil have en helt særlig plads i hans hjerte. Han beskriver klubben som noget helt unikt, hvor alle mødes i øjenhøjde, og hvor de frivilliges indsats er mindst lige så vigtig som det, der sker på banen.

En særlig tak til den “8. mand”

En stor del af Nikolais glæde ved at spille i Tønder skyldes den opbakning, holdet får fra lægterne. Han sender en varm tak til TMT Red Support, som han kalder for holdets absolutte 8. mand. Deres støtte i både medgang og modgang har været et af de største højdepunkter i hans to år i den røde trøje.

Selvom fremtiden endnu er uvis for den hurtige fløjspiller, lover han at give alt for klubben i de resterende kampe af sæsonen. Han ser tilbage på sin tid i TMT med stor stolthed og glæde over de mange fantastiske mennesker, han har mødt undervejs.

  • Related Posts

    32-årig sigtes efter trusler med benzin ved bolig i Tønder Kommune

    En 32-årig mand er sigtet i en sag, hvor han ifølge Syd- og Sønderjyllands Politi truede beboere ved en adresse i Tønder Kommune med at sætte ild til deres hus.…

    Myndighederne splitter om minefare i Vadehavet

    Der hersker i øjeblikket en markant uenighed mellem de danske myndigheder om, hvorvidt det er forbundet med livsfare at færdes og fiske i områderne ved Lakolk Strand, Sønderstrand og i…

    Fik du læst disse artikler?

    32-årig sigtes efter trusler med benzin ved bolig i Tønder Kommune

    32-årig sigtes efter trusler med benzin ved bolig i Tønder Kommune

    Minister skærper reglerne: Kommuner får besked om at stoppe ulovlig kønsopdelt svømning

    Minister skærper reglerne: Kommuner får besked om at stoppe ulovlig kønsopdelt svømning

    21-årig dømt til psykiatrisk behandling efter fire påsatte brande

    21-årig dømt til psykiatrisk behandling efter fire påsatte brande

    Myndighederne splitter om minefare i Vadehavet

    Myndighederne splitter om minefare i Vadehavet

    Studenterfest i vente: Skibbroen ruller den røde løber ud for årets huer

    Studenterfest i vente: Skibbroen ruller den røde løber ud for årets huer

    Politiet trækker 01-bevilling tilbage, hvilket giver nyt håb for Skibbroens store festivalprogram

    Politiet trækker 01-bevilling tilbage, hvilket giver nyt håb for Skibbroens store festivalprogram
    Skip to content