Uheld rammer populær fiskebil – men Jysk Seafood lover: “Vi står igen ved Kvickly Tønder på fredag”

Efter et uheld i Aabenraa måtte den kendte fiskebil på nødstop. Nu har Jysk Seafood hentet en lånevogn i Tyskland og er klar til at fortsætte servicen til de loyale kunder

Kunder i Tønder og omegn kan ånde lettet op: Den velkendte fiskebil fra Jysk Seafood ApS, som hver fredag holder ved Kvickly Tønder, vender tilbage allerede næste fredag. Det fortæller Michael fra Jysk Seafood til TønderNYT, efter et uheld torsdag i Aabenraa satte den normale bil ud af drift.

Låg blev ødelagt ved uheld – folkene slap med forskrækkelsen

Ifølge Jysk Seafood blev en del af bilens låg beskadiget under et uheld i Aabenraa. Heldigvis kom ingen alvorligt til skade, og hele teamet mødtes fredag morgen til fælles morgenmad for at ryste forskrækkelsen af sig.

“Folkene har det godt – vi er alle lidt rystede, men okay,” lyder det fra Michael.

Hurtig løsning: Lånevogn hentet hos specialister i Tyskland

For at kunne betjene kunderne som normalt, tog Jysk Seafood torsdag turen til Tyskland, hvor firmaet Borco Höhns, som er blandt Europas førende producenter af specialbyggede salgsbiler, stillede en lånevogn til rådighed.

“Vi har haft en meget hektisk dag, men vi har været så heldige at kunne låne en bil hos Borco Höhns,” fortæller Michael.

Den midlertidige fiskebil fyldes op “meget tidligt i morgen”, skriver virksomheden fredag på Facebook, så den kan komme ud at køre igen.

Overvældet af støtte: “Tak fra hjertet”

På Jysk Seafoods sociale medier strømmer det ind med støtte og hilsner fra kunder fra hele landsdelen. Teamet fortæller, at de er både rørte og taknemmelige over den store opbakning.

“Vi er meget rørte over alle de søde beskeder, hilsner og opkald fra nær og fjern,” skriver holdet.

Tilbage på plads i Tønder

Trods uheldet forsikrer Michael, at Tønder-kunderne ikke skal undvære deres fredagsfisk:

“Vi er klar igen ved Kvickly Tønder på fredag,” siger han til TønderNYT.

Dermed kan byens mange faste kunder se frem til et gensyn med fiskebilen – om end i en midlertidig udgave – når Jysk Seafood igen ruller ind på parkeringspladsen.

  • Related Posts

    Johannes Kiil Jensen politianmelder Beredskabsstyrelsen “De truer os med anmeldelse, mens de selv har skabt forbuddet”

    Johannes Kiil Jensen fra Skærbæk har nu officielt politianmeldt Beredskabsstyrelsen og to af styrelsens ledende medarbejdere. Anmeldelsen blev afleveret på Tønder politistation onsdag, hvor situationen ifølge ham selv udviklede sig…

    Fremover bliver hvert vindmølle- og solcelleprojekt vurderet for sig

    Efter flere års debat om vindmøller, solcelleparker og borgerinddragelse har Tønder Kommune nu vedtaget nye politiske retningslinjer for vedvarende energi. Beslutningen betyder et markant kursskifte i den måde, kommunen fremover…

    Fik du læst disse artikler?

    39 bilister taget for hastighed i Løjt Kirkeby

    39 bilister taget for hastighed i Løjt Kirkeby

    Johannes Kiil Jensen politianmelder Beredskabsstyrelsen “De truer os med anmeldelse, mens de selv har skabt forbuddet”

    Johannes Kiil Jensen politianmelder Beredskabsstyrelsen “De truer os med anmeldelse, mens de selv har skabt forbuddet”

    Fremover bliver hvert vindmølle- og solcelleprojekt vurderet for sig

    Fremover bliver hvert vindmølle- og solcelleprojekt vurderet for sig

    Ankestyrelsen pålægger Tønder Kommune at ændre styrelsesvedtægten

    Ankestyrelsen pålægger Tønder Kommune at ændre styrelsesvedtægten

    Folkevalgte skal vænne sig til nye takter

    Folkevalgte skal vænne sig til nye takter

    Natteravnene er på gaden under Skærbæk Byfest

    Natteravnene er på gaden under Skærbæk Byfest
    Skip to content