En sværvægter på det socialpolitisk område i Folketinget genopstiller ikke

Folketingsmedlem Karina Adsbøl har onsdag eftermiddag meddelt via hendes politikerprofil på Facebook, at hun ikke genopstiller ved næste Folketingsvalg.

Karina Adsbøl kom ind i Folketinget i 2015 for Dansk Folkeparti, men blev løsgænger i februar 2022. Dog få måneder efter i august 2022 skiftede hun til Danmarksdemokraterne.

Afstedkom mange triste tilbagemeldinger

Opslaget fra Karina Adsbøl har afstedkommet mange triste tilbagemeldinger fra folk, at en af de største forkæmpere på det handicappolitiske område takker af ved det kommende valg der kommer senest 31. oktober 2026

Der er ingen meldinger fra hovedpersonen om hvad hun skal lave bagefter. I begrundelsen for at Karina Adsbøl ikke stiller op, anføres det at hun vil have mere tid til sin familie. Under sidste valgkamp kom hendes søn ud for en ulykke, og hun har for kort tid siden også mistet sin far.

“Jeg vil indtil næste folketingsvalg fortsætte med at passe mit arbejde på Christiansborg og kæmpe for et Danmark i bedre balance og en bedre behandling af vores mest sårbare borgere.” lyder det fra folketingsmedlemmet, som bor i nærheden af Kolding.

Beslutningen om at stoppe på landsplan i politik er sket efter lang tids overvejelse, fortæller Karina Adsbøl. Hun har igennem de mange år i Folketinget arbejdet med sager, hvor det har været med familier og børn har været socialt udsatte elller har haft handicap inde på livet. Mange gange har det været en ensom kamp, hvor hun har vundet selv de vanskelige sager til gavn for social og handicapområdet. Det er en stor politisk kæmpe på dette område, som snart siger farvel på Christiansborg.

Karina Adsbøl lover de mange organisationer, samarbejdspartnere at hun vil fortsætte indtil næste valg med at kæmpe for de mange sager som ligger hende meget nært på social og handicapområdet. “Det er fortsat meget som vi kan gøre” fortæller hun videre i opslaget.

Da Danmarksdemokraterne startede op var hun en af de første som var med, og hun fortæller også at hun husker starten med et hyggeligt besøg hjemme hos hende, hvor Danmarksdemokraternes leder Inger Støjberg kom og talte med hende.

“Jeg vil savne Borgen og ikke mindst alle de fantastiske medarbejdere, der arbejder her. Jeg glæder mig til at følge med i partiets videre rejse og fortsat bidrage– men i en mere tilbagetrukket rolle. Ingen kender dagen, før solen går ned.” slutter Karina Adsbøl sin udmelding om at hun ikke efter næste folketingsvalg fortsætter i landspolitik
Foto: Karina Adsbøl

Related Posts

Hedebølge og uro i Mellemøsten sender elpriserne i vejret

Mange danskere har i juni oplevet, at elregningen er blevet dyrere end forventet. Selvom sommeren har budt på masser af solskin, som normalt er godt nyt for produktionen af solenergi,…

LEDER: Skal butikskædernes krav diktere byernes overlevelse?

Baggrunden for denne leder er et opslag fra den selvstændige erhvervsdrivende Christian Nørremark i Nykøbing Falster. Her beskriver han sin bekymring over udviklingen i byens centrum, hvor et stigende antal…

Fik du læst disse artikler?

Politiet trækker 01-bevilling tilbage, hvilket giver nyt håb for Skibbroens store festivalprogram

Politiet trækker 01-bevilling tilbage, hvilket giver nyt håb for Skibbroens store festivalprogram

Flere påstande i Skibbro-klage stemmer ikke med de faktiske forhold

Flere påstande i Skibbro-klage stemmer ikke med de faktiske forhold

Blot fire måneder efter minister-exit bliver Mette Kierkgaard ny senior- og socialdirektør i Tønder Kommune

Blot fire måneder efter minister-exit bliver Mette Kierkgaard  ny senior- og socialdirektør i Tønder Kommune

Tønder Erhvervsråd bakker op om rejefiskerne: “Fortjener klare og stabile rammevilkår”

Tønder Erhvervsråd bakker op om rejefiskerne: “Fortjener klare og stabile rammevilkår”

Skibbroen kæmper for længere åbningstid under musikweekenden, hvor mange bakker op om stedet

Skibbroen kæmper for længere åbningstid under musikweekenden, hvor mange bakker op om stedet

Tre byggerier hædres i Tønder Kommune: Fra historisk perle i Møgeltønder til moderne erhvervsbyggeri

Tre byggerier hædres i Tønder Kommune: Fra historisk perle i Møgeltønder til moderne erhvervsbyggeri
Skip to content