Stort narkosmugling-kup afsløret i Syd- og Sønderjylland

Tre personer dømt for smugling af kilovis af kokain og hvidvask

Efter en omfattende efterforskning har Syd- og Sønderjyllands Politi slået hårdt ned på en gruppe narkosmuglere. Tre personer er netop blevet dømt for at have smuglet store mængder kokain ind i landet og for hvidvask af penge.

14 kilo kokain afsløret ved grænsen

Sagen tog sin begyndelse i februar 2024, da politiet og toldere ved grænseovergangen i Padborg stoppede en bil med 14 kilo kokain gemt i et skjult hulrum. Denne opdagelse førte til en større efterforskning, der afdækkede et omfattende netværk af narkosmuglere.

Omfattende efterforskning 

Efterforskningen viste, at de dømte havde foretaget flere ture til Holland for at hente kokain, som de derefter smuglede ind i Danmark. Udover narkosmugling var de også involveret i hvidvask af store pengesummer.

De tre dømte er en 38-årig mand, en 36-årig kvinde og en 26-årig bulgarsk mand. Manden blev idømt 12 års fængsel, kvinden 10 år og den bulgarske mand 7 år samt udvisning af Danmark.

Kampen mod organiseret kriminalitet 

Politikommissær Søren Schlaikjer fra Særlig Enhed for Proaktiv Efterforskning udtaler: “Denne sag viser, at vi er meget aktive i kampen mod organiseret kriminalitet. Vi arbejder tæt sammen med andre myndigheder for at afdække og bekæmpe denne type kriminalitet.”

Anklager Cecilie Søgaard Rasmussen understreger, at dommen sender et klart signal om, at narkosmugling og hvidvask straffes hårdt. “Denne dom viser, at vi ikke tolererer denne form for kriminalitet, og at vi vil gøre alt, hvad der står i vores magt for at bekæmpe den,” siger hun.

  • Related Posts

    39 bilister taget for hastighed i Løjt Kirkeby

    Fredag eftermiddag gennemførte Syd- og Sønderjyllands Politi en seks timer lang hastighedskontrol i Løjt Kirkeby lidt uden for Aabenraa. Kontrollen foregik i en byzone med en hastighedsgrænse på 50 km/t,…

    Brand i transformatorstation udløste omfattende strømsvigt i Sønderjylland

    Store dele af det sydøstlige Sønderjylland blev sent fredag aften ramt af strømafbrydelser, efter at der opstod brand i en transformatorstation på Flensborgvej i Aabenraa. Syd- og Sønderjyllands Politi modtog…

    Fik du læst disse artikler?

    39 bilister taget for hastighed i Løjt Kirkeby

    39 bilister taget for hastighed i Løjt Kirkeby

    Johannes Kiil Jensen politianmelder Beredskabsstyrelsen “De truer os med anmeldelse, mens de selv har skabt forbuddet”

    Johannes Kiil Jensen politianmelder Beredskabsstyrelsen “De truer os med anmeldelse, mens de selv har skabt forbuddet”

    Fremover bliver hvert vindmølle- og solcelleprojekt vurderet for sig

    Fremover bliver hvert vindmølle- og solcelleprojekt vurderet for sig

    Ankestyrelsen pålægger Tønder Kommune at ændre styrelsesvedtægten

    Ankestyrelsen pålægger Tønder Kommune at ændre styrelsesvedtægten

    Folkevalgte skal vænne sig til nye takter

    Folkevalgte skal vænne sig til nye takter

    Natteravnene er på gaden under Skærbæk Byfest

    Natteravnene er på gaden under Skærbæk Byfest
    Skip to content