Så kommer der billigere nettariffer

N1 sænker elpriserne med op til 59% i december og 21% i 2025

Jyske husstande og virksomheder kan se frem til en mindre elregning i det kommende år.

Elnetselskabet N1 har netop meddelt, at nettarifferne sænkes med hele 21% i 2025. Det betyder, at forbrugerne kan spare op til 32,5 øre per kilowatttime i den dyreste periode.

Faldende elpriser skaber rum for lavere nettariffer

Den markante prisnedsættelse skyldes primært, at elpriserne har stabiliseret sig på et lavere niveau efter energikrisen. Det har medført mindre udgifter til nettab for N1, som nu kan give besparelsen videre til kunderne.

For at give kunderne en forsmag på de kommende prisnedsættelser, sænker N1 allerede nettarifferne med op til 59% i december måned. Det svarer til en samlet besparelse på cirka 130 kroner for en gennemsnitsfamilie.

Opfordring til at udnytte fleksibiliteten

Selvom nettarifferne bliver lavere, opfordrer N1 fortsat kunderne til at være opmærksomme på deres strømforbrug. Ved at flytte en del af forbruget væk fra de tidspunkter på dagen, hvor belastningen på elnettet er højest, kan man opnå yderligere besparelser.

Lise Bering, administrerende direktør for Elnetselskabet N1, udtaler i forbindelse med ændringerne “Vi er glade for at kunne give vores kunder en god nyhed om lavere elpriser. Det viser, at det kan betale sig at være fleksibel i sin strømforbrug. Vi håber, at denne prisnedsættelse vil bidrage til at gøre det endnu mere attraktivt for vores kunder at være med til at skabe et mere bæredygtigt energisystem.”

Se de nye priser på N1’s hjemmeside.

Related Posts

Johannes Kiil Jensen politianmelder Beredskabsstyrelsen “De truer os med anmeldelse, mens de selv har skabt forbuddet”

Johannes Kiil Jensen fra Skærbæk har nu officielt politianmeldt Beredskabsstyrelsen og to af styrelsens ledende medarbejdere. Anmeldelsen blev afleveret på Tønder politistation onsdag, hvor situationen ifølge ham selv udviklede sig…

Fremover bliver hvert vindmølle- og solcelleprojekt vurderet for sig

Efter flere års debat om vindmøller, solcelleparker og borgerinddragelse har Tønder Kommune nu vedtaget nye politiske retningslinjer for vedvarende energi. Beslutningen betyder et markant kursskifte i den måde, kommunen fremover…

Fik du læst disse artikler?

39 bilister taget for hastighed i Løjt Kirkeby

39 bilister taget for hastighed i Løjt Kirkeby

Johannes Kiil Jensen politianmelder Beredskabsstyrelsen “De truer os med anmeldelse, mens de selv har skabt forbuddet”

Johannes Kiil Jensen politianmelder Beredskabsstyrelsen “De truer os med anmeldelse, mens de selv har skabt forbuddet”

Fremover bliver hvert vindmølle- og solcelleprojekt vurderet for sig

Fremover bliver hvert vindmølle- og solcelleprojekt vurderet for sig

Ankestyrelsen pålægger Tønder Kommune at ændre styrelsesvedtægten

Ankestyrelsen pålægger Tønder Kommune at ændre styrelsesvedtægten

Folkevalgte skal vænne sig til nye takter

Folkevalgte skal vænne sig til nye takter

Natteravnene er på gaden under Skærbæk Byfest

Natteravnene er på gaden under Skærbæk Byfest
Skip to content