Rømø ride & hesteforening RRHF inviterer til indsamling af engbrandbæger

Onsdag den 31. juli håber Rømø ride & hesteforening RRHF at der er mange som vil komme og hjælpe med at indsamle den giftige plante Engbrandbæger. 

I den anledning har RRHF nu opslået et opslag på facebookgruppen “Rømø for alle om alting”.

Her opfordrer man folk til at komme den 31. juli kl 16.30 foran genbrugspladsen på Rømø. 

RRHF har post samt lidt til tørsten med denne dag. 

Foreningen håber at folk vil være med til at samle engbrandbæger i et par timer rundt om på øen. Herefter mødes man så igen ved Genbrugspladsen. Genbrugspladsen ligger på Havnebyvej 114. 

For dem som ikke er kendt i området er det vejen som ligger over for Hotel Vadehavet lige syd for Kongsmark.

Winie Zornig Sylvestersen fortæller videre i opslaget, at hvis man ikke har tid til at samle engbrandbæger på onsdag eller helst vil gøre det i ens eget tempo, så tilbyder RRHF at komme og hente poserne med engbrandbæger frem til den 10. august 2024. 

Foreningen har del det op i to grupper, med hvem der har kordinationen 

Nord øen kan sms til Winie 22 43 28 03

Syd øen kan sms til Steen 30 50 98 88

Send billed og adr. og de vil blive afhentet inden for 24 timer lyder det videre. 

Opslaget blev lagt på tidlig fredag og allerede kort efter begyndte de første tilmeldinger til at hjælpe med at fjerne engbrandbæger planten men der er plads til flere som har lyst 

RRHF opfordrer til at man bruger handsker og at kroppen er dækket af tøj hvis man er allergisk overfor pollen fra Engbrandbæger.

  • Related Posts

    Blot fire måneder efter minister-exit bliver Mette Kierkgaard ny senior- og socialdirektør i Tønder Kommune

    For lidt over fire måneder siden trak Mette Kierkgaard sig som ældreminister, fordi det ikke længere var muligt at forene ministergerningen med hendes mands sygdom. Nu er hun klar til…

    Tønder Erhvervsråd bakker op om rejefiskerne: “Fortjener klare og stabile rammevilkår”

    Støtten til de pressede rejefiskere på Rømø kommer nu også fra Tønder Erhvervsråd. Erhvervsdirektør Peter Engel-Andreasen går i et indlæg på Tønder Erhvervsråds hjemmeside ind i sagen om de fiskerestriktioner,…

    Fik du læst disse artikler?

    Blot fire måneder efter minister-exit bliver Mette Kierkgaard ny senior- og socialdirektør i Tønder Kommune

    Blot fire måneder efter minister-exit bliver Mette Kierkgaard  ny senior- og socialdirektør i Tønder Kommune

    Tønder Erhvervsråd bakker op om rejefiskerne: “Fortjener klare og stabile rammevilkår”

    Tønder Erhvervsråd bakker op om rejefiskerne: “Fortjener klare og stabile rammevilkår”

    Skibbroen kæmper for længere åbningstid under musikweekenden, hvor mange bakker op om stedet

    Skibbroen kæmper for længere åbningstid under musikweekenden, hvor mange bakker op om stedet

    Tre byggerier hædres i Tønder Kommune: Fra historisk perle i Møgeltønder til moderne erhvervsbyggeri

    Tre byggerier hædres i Tønder Kommune: Fra historisk perle i Møgeltønder til moderne erhvervsbyggeri

    Politiet gennemførte kontrol i Tønder: Fokus på unge trafikanter i festugen

    Politiet gennemførte kontrol i Tønder: Fokus på unge trafikanter i festugen

    Store forskelle på varmeregningen i Tønder Kommune: Nogle sparer tusindvis af kroner

    Store forskelle på varmeregningen i Tønder Kommune: Nogle sparer tusindvis af kroner
    Skip to content