Ny assistenttræner til TM Tønder

TM Tønder Håndbold har skrevet kontrakt med en ny assistenttræner til den kommende sæson. Den tidligere højre fløj i Sønderjyske Herrehåndbold, Kenneth Bach Hansen, bliver ny mand på posten.

Det bliver en særdeles erfaren håndboldspiller, der i den kommende sæson skal være assistenttræner i TM Tønder Håndbold. Klubben har skrevet kontrakt med Kenneth Bach Hansen, der bl.a. er klubrekordholder med antal spillede kampe hos Sønderjyske Herrehåndbold.

Sportschef Steen Thomsen er meget begejstret for, at det er lykkes at tilknytte Kenneth Bach Hansen til klubben: ”Med ansættelsen af Kenneth Bach Hansen som assistenttræner i den kommende sæson, så får vi en dedikeret, ambitiøs og erfaren inden for håndbold.

Kenneth har gennem mange år spillet på topplan i både Danmark og Norge – med bl.a. 255 kampe på Sønderjyskes bedste herrehold, og tre sæsoner i den bedste norske liga. Tilmeld har Kenneth sideløbende taget forskellige træneruddannelser, og han har været ansat som talentchef i Sønderjyske Herrehåndbold, hvor han har været tilknyttet Talentcenter Haderslev.

Udover en stor erfaring fra banen, så har Kenneth en stor vilje til at dygtiggøre sig. Den stærke træningsmentalitet, som han var kendt for som spiller, er vi sikre på, han vil overføre til trænergerningen. Kenneth har været med på topniveau siden han var teenager, og han ved, hvad det vil sige at starte som ung og arbejde hårdt for sine mål og lykkes med at spille på
højeste niveau.

I samarbejde med Lars Krarup, er vi sikre på, at den erfaring, vil han give videre til vores unge spillere.”

31-årige Kenneth Bach Hansen, glæder sig til opgaven i TM Tønder: ”Jeg har altid været dedikeret til håndbolden, og da jeg stoppede som spiller, har jeg altid haft en drøm om at gå trænervejen. Efter jeg har arbejdet som talentchef i Sønderjyske, og gennem nogle år trænet ungdomshåndbold, så følte jeg, at denne mulighed passer godt ind i min trænerkarriere.

TM Tønder er en klub, som jeg kender godt, og som jeg har spillet mod mange gange. Efter snakke med både Lars Krarup og Steen Thomsen, så er jeg blevet bekræftet i, at TM Tønder og mine kompetencer kan blive et godt match.

Jeg synes der er en meget spændende trup frem mod den kommende sæson, og jeg vil rigtig gerne være med til at udvikle både den enkelte spiller, holdet og klubben.

Jeg glæder mig rigtig meget til at blive en del af TM Tønder, hvor det også bliver en oplevelse at få Tønder Hal 2 som hjemmebane”

  • Related Posts

    Johannes Kiil Jensen politianmelder Beredskabsstyrelsen “De truer os med anmeldelse, mens de selv har skabt forbuddet”

    Johannes Kiil Jensen fra Skærbæk har nu officielt politianmeldt Beredskabsstyrelsen og to af styrelsens ledende medarbejdere. Anmeldelsen blev afleveret på Tønder politistation onsdag, hvor situationen ifølge ham selv udviklede sig…

    Fremover bliver hvert vindmølle- og solcelleprojekt vurderet for sig

    Efter flere års debat om vindmøller, solcelleparker og borgerinddragelse har Tønder Kommune nu vedtaget nye politiske retningslinjer for vedvarende energi. Beslutningen betyder et markant kursskifte i den måde, kommunen fremover…

    Fik du læst disse artikler?

    39 bilister taget for hastighed i Løjt Kirkeby

    39 bilister taget for hastighed i Løjt Kirkeby

    Johannes Kiil Jensen politianmelder Beredskabsstyrelsen “De truer os med anmeldelse, mens de selv har skabt forbuddet”

    Johannes Kiil Jensen politianmelder Beredskabsstyrelsen “De truer os med anmeldelse, mens de selv har skabt forbuddet”

    Fremover bliver hvert vindmølle- og solcelleprojekt vurderet for sig

    Fremover bliver hvert vindmølle- og solcelleprojekt vurderet for sig

    Ankestyrelsen pålægger Tønder Kommune at ændre styrelsesvedtægten

    Ankestyrelsen pålægger Tønder Kommune at ændre styrelsesvedtægten

    Folkevalgte skal vænne sig til nye takter

    Folkevalgte skal vænne sig til nye takter

    Natteravnene er på gaden under Skærbæk Byfest

    Natteravnene er på gaden under Skærbæk Byfest
    Skip to content