Kandis 17 gang i Skærbæk med stor 35 års jubilæumsfest

Det var et fyldt dansegulv fra første sang da Kandis gik på scenen fredag aften i Skærbækcentret. Her var godt 660 feststemte gæster klar til at feste med det populære danseband Kandis. 

Inden festen med Kandis gik igang havde gæsterne spist mad fra Skærbækcentrets restaurant

I år er 17. gang som Kandis gæster Skærbækcentret hvor det er dens støtteforening, som står bag det succesfyldte arrangement. Johnny fra Kandis fortalte på scenen at de gik på ved 21 tiden, at det er 5. år i træk at bandet gæster det store center i Skærbæk.

Kandis fejrer i år deres 35 års jubilæum og fanskaren er stor. Det er helt fra de unge og dem som er blevet voksne med Kandis

“En af vores fans er også med her i Skærbæk i aften”, fortæller et af Kandis”s bandmedlemmer til TønderNYT da vi møder ham backstage før koncerten. Han havde lige været inde og se hvordan var stemningen hos aftenens gæster. Stemningen var helt i top. “Fanen bor med sin mand på Sjælland og tager med rundt på bandets tourjob” fortæller han videre og tilføjer “Om det er i Nordjylland, Sønderjylland eller Sjælland så er de med os 3-4 gange hver måned”.

Dansegulvet er fyldt hele tiden mens TønderNYT er på besøg, og det er uanset hvad Kandis spiller. Om det er deres egne sange eller nogle af de populære sange fra Bamses store sangkatalog eller andre store orkestre, så trækker det folk ud og danse og morer sig.

Gennem aftenen spiller orkestret det ene hit efter det andet spillet. Det et både pop, country og alt det andet som Johnny og de andre fra Kandis leverer over scenekanten til de mange danseglade gæster på dansegulvet og ved bordene. Det er tydeligt at folk nyder at det er igen blevet den anden fredag i april hvor Kandis traditionen optræder i Skærbækcentret

Foran scenen står en trofast skare som nyder den gode musik, der lyder fra scenen. Pludselig i slutningen af det første sæt som Kandis spiller denne aften, kommer en af deres meget trofaste fan hen til scenen. Hun har malet et stort maleri, hvor der står KANDIS og 35. 

De 35 hentyder til at det er i år 2024 at KANDIS har spillet i 35 år rundt om i landets mange byer og mange jobs hvert år. Da Johnny får maleriet op på scenen sætter han det på en æresplads lige hvor deres hus DJ plejer at stå og stille, når orkestret ikke er på scenen. Det er både under spisningen og mellem de 3 sæt som der skal spilles i Skærbæk denne fredag aften og nat. Koncerten er først færdig kl 01.30, hvorefter der skal pakkes ned og videre til næste spillejob.

Da Johnny opfordrer folk til at danne det længste tog går folk danseamok mens bandet spiller Anton fra Tyrol og de andre dansepopulære tyske sange. Det er ved at være slut på første sæt og TønderNYT skal videre. Gæster hygger videre indtil kl 01.30 med masser af Kandis musik aftenen igennem

  • Related Posts

    Johannes Kiil Jensen politianmelder Beredskabsstyrelsen “De truer os med anmeldelse, mens de selv har skabt forbuddet”

    Johannes Kiil Jensen fra Skærbæk har nu officielt politianmeldt Beredskabsstyrelsen og to af styrelsens ledende medarbejdere. Anmeldelsen blev afleveret på Tønder politistation onsdag, hvor situationen ifølge ham selv udviklede sig…

    Fremover bliver hvert vindmølle- og solcelleprojekt vurderet for sig

    Efter flere års debat om vindmøller, solcelleparker og borgerinddragelse har Tønder Kommune nu vedtaget nye politiske retningslinjer for vedvarende energi. Beslutningen betyder et markant kursskifte i den måde, kommunen fremover…

    Fik du læst disse artikler?

    39 bilister taget for hastighed i Løjt Kirkeby

    39 bilister taget for hastighed i Løjt Kirkeby

    Johannes Kiil Jensen politianmelder Beredskabsstyrelsen “De truer os med anmeldelse, mens de selv har skabt forbuddet”

    Johannes Kiil Jensen politianmelder Beredskabsstyrelsen “De truer os med anmeldelse, mens de selv har skabt forbuddet”

    Fremover bliver hvert vindmølle- og solcelleprojekt vurderet for sig

    Fremover bliver hvert vindmølle- og solcelleprojekt vurderet for sig

    Ankestyrelsen pålægger Tønder Kommune at ændre styrelsesvedtægten

    Ankestyrelsen pålægger Tønder Kommune at ændre styrelsesvedtægten

    Folkevalgte skal vænne sig til nye takter

    Folkevalgte skal vænne sig til nye takter

    Natteravnene er på gaden under Skærbæk Byfest

    Natteravnene er på gaden under Skærbæk Byfest
    Skip to content