Tønder Kommune har solgt campingpladsen

I dag er der indgået købsaftale mellem Tønder Kommune og det nystiftede selskab Tønder Byferie A/S, som 1. april overtager campingpladsen, autocamperpladsen og vandrehjemmet i Tønder for to millioner kroner.

“Jeg er utrolig glad for, at campingpladsen, autocamperpladsen og vandrehjemmet videreføres af lokale initiativrige investorer, og at stedet vil blive udviklet til gavn for Tønder by, Tønderhallerne og hele kommunen”.

Sådan siger Tønder Kommunes borgmester Jørgen Popp Petersen, som i dag har sat sin underskrift på en købsaftale, som betyder, at Tønder Byferie A/S overtager ovennævnte bygninger og arealer, der ligger i tilknytning til Tønderhallerne. Prisen er to millioner kroner.

Tønder Byferie A/S er et nystiftet selskab og bag står en række lokale investorer. I forbindelse med handlen forpligter Tønder Byferie A/S sig til at investere i campingpladsen, autocamperpladsen og vandrehjemmet. Helt konkret lyder kontrakten på, at køberne over de næste otte år skal investere mindst otte millioner kroner i forbedringer af ejendommene og arealerne.

Bag Tønder Byferie A/S står 7 ejere, som er Thorsten Kammer Simonsen, der også er udpeget som direktør for selskabet. Herudover er Bo Kjelkvist (formand), Lars Lorensen Hansen, Gert Nissen, Claus Tygesen og Thomas Tygesen samt Claus Christiansen

For bygningerne og arealet har de givet 1,5 mio kroner og for installationer og løsøre 500.000 kr så den samlede købesum er 2 mio. 

Handlen er desuden betinget af, at Tønder Byferie A/S indgår en samarbejdsaftale med Fonden Tønderhallerne, som i praksis betyder, at Fonden Tønderhallerne skal stå for selve driften af både campingplads, autocamperplads og vandrehjem.

Thorsten Simonsen er en af investorerne i Tønder Byferie A/S, og han er glad for, at det er lykkedes at holde stedet på lokale hænder.

“Vi ser frem til i samarbejde med Fonden Tønderhallerne at udvikle stedet over de kommende år. Med den fantastiske beliggenhed ved Tønderhallerne og tæt på Tønder by, så jeg er sikker på, at det også fremover vil være et stort aktiv for byen og kommunen”, siger Thorsten Simonsen.

  • Related Posts

    Tønder Erhvervsråd bakker op om rejefiskerne: “Fortjener klare og stabile rammevilkår”

    Støtten til de pressede rejefiskere på Rømø kommer nu også fra Tønder Erhvervsråd. Erhvervsdirektør Peter Engel-Andreasen går i et indlæg på Tønder Erhvervsråds hjemmeside ind i sagen om de fiskerestriktioner,…

    Skibbroen kæmper for længere åbningstid under musikweekenden, hvor mange bakker op om stedet

    En afgørelse fra Syd- og Sønderjyllands Politi har sat gang i en af de mest omtalte lokale debatter denne sommer. Skibbroen i Tønder kæmper for at få lov til at…

    Fik du læst disse artikler?

    Tønder Erhvervsråd bakker op om rejefiskerne: “Fortjener klare og stabile rammevilkår”

    Tønder Erhvervsråd bakker op om rejefiskerne: “Fortjener klare og stabile rammevilkår”

    Skibbroen kæmper for længere åbningstid under musikweekenden, hvor mange bakker op om stedet

    Skibbroen kæmper for længere åbningstid under musikweekenden, hvor mange bakker op om stedet

    Tre byggerier hædres i Tønder Kommune: Fra historisk perle i Møgeltønder til moderne erhvervsbyggeri

    Tre byggerier hædres i Tønder Kommune: Fra historisk perle i Møgeltønder til moderne erhvervsbyggeri

    Politiet gennemførte kontrol i Tønder: Fokus på unge trafikanter i festugen

    Politiet gennemførte kontrol i Tønder: Fokus på unge trafikanter i festugen

    Store forskelle på varmeregningen i Tønder Kommune: Nogle sparer tusindvis af kroner

    Store forskelle på varmeregningen i Tønder Kommune: Nogle sparer tusindvis af kroner

    Løgumkloster Efterskole får millionstøtte: Nyt værkstedsbyggeri skal styrke praktisk undervisning

    Løgumkloster Efterskole får millionstøtte: Nyt værkstedsbyggeri skal styrke praktisk undervisning
    Skip to content